poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Ciasto Zebra

A to tak w ramach kawki i pogaduch ze znajomym :)

zebra

Przepis łatwy i przyjemny :) znaleziony na 'Mojewypieki.com'

Składniki:
  • 5 jajek, białka i żółtka oddzielnie
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1 szklanka wody gazowanej (lub innego napoju gazowanego np. fanta)*
  • 1 szklanka oleju słonecznikowego
  • 3 szklanki + 2 czubate łyżki mąki pszennej
  • 2 czubate łyżki kakao
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • aromat do ciast (np. pomarańczowy, rumowy, cytrynowy)
>Wszystkie składniki do ciasta powinny mieć temperaturę pokojową. <

    Białka ubić z cukrem (dodać go pod koniec ubijania). Dodać żółtka i dalej ubijać, do połączenia się składników.
    Przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia (ja dałam 1,5 łyżeczki), olej, aromat i wodę dodawać do ciasta stopniowo i na zmianę, mieszając delikatnie po każdym dodaniu składników.
   Ciasto podzielić na 2 równe części. Do jednej dodać 2 przesiane łyżki kakao, a do drugiej dodatkowo 2 przesiane łyżki mąki. 
    Tortownicę o średnicy 23 cm wysmarować masłem i posypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia. 
    Na środek formy nakładać na przemian po 1 porcji ciemnego i jasnego ciasta (ma się stopniowo rozlewać), najlepiej robić to dużą łyżką (ja robiłam niewielką chochelką jak sugerowała pani Dorota). Jeśli chcemy uzyskać więcej kolorowych warstw musimy nakładać mniejsze porcje jasnego i ciemnego ciasta :P.
     Piec około godziny (sprawdzić patyczkiem) w temperaturze ok 180ºC.


1 komentarz: