piątek, 7 czerwca 2013

SERNIK PARZONY ZAWIJANY

Przepis dostałam od mamy koleżanki zasmakował mi więc chciałam sama spróbować go wykonać ciekawa forma i metoda przyrządzania mnie skusiła :)

sernik parzony zawijany
Składniki :

Ciasto: 
  •  5 żółtek
  • 1 całe jajo
  • 30 dkg miękkiej margaryny
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany*
  • 1 szkl. cukru
  • 50 dkg mąki pszennej
  • 30 dkg mąki krupczatki
  • 2 łyżeczki sody oczysczonej
  • konfitura bądź masa makowa
 
 Mąkę przesiać dodać sodę oczyszczoną, Żółtka i jajo utrzeć z cukrem. Mąkę posiekać z margaryną dodać utarte żółtka. ( Mnie ciasto wyszło idealnie miękkie i nie dodawałam już w ogóle śmietany*). Ciasto podzielić na 5 równych części.
Z dwóch upiec blaty a pozostałe 3 rozwałkować na wielkość brytfanny i nałożyć konfiturę lub masę makową  ja posmarowałam powidłami śliwkowymi , oczywiście domowej roboty następnie zrolować i upiec.




sernik parzony zawijany


Masa serowa: 


  • 1 kg sera 
  • 1 i 1/4 szkl. cukru
  • 4 duże jaja 
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 budyń śmietankowy lub waniliowy 
  • 1/4 szkl mleka
  • 3/4 kostki masła
  • odrobina aromatu waniliowego lub według uznania
  • łyżka lub dwie mąki ziemniaczanej ( w zależności jakiego sera użyliśmy)

 Ser zmielić, jaja utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie wszystko wrzucić do garnka z grubym dnem zagotować i gotować tak od 5 - 10 min aby masa nieco zgęstniała ( tak jak budyń aby pojawiły się pęcherzyki powietrza).

Na pierwszy blat nałożyć połowę masy serowej następnie ułożyć warstwę 3 zwiniętych rolad ( mogą być one jeszcze ciepłe ) na to położyć drugą połowę masy serowej i na końcu drugi blat. Odczekać aż ciasto przestygnie. No i smacznego :)

 

sernik parzony zawijany

sernik parzony zawijany





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz