niedziela, 5 maja 2013

PUDEŁKO - TOALETKA ORAZ WIESZAK DECOUPAGE

Mały prezent w kolorach lawendowego fioletu i delikatnego różu :)

jak zrobić toaletkę decoupage

Jak zrobić .. według mnie nie jest to trudne ale czasochłonne bo trzeba czekać na wysychanie poszczególnych  nakładanych warstw. 

     Materiały:
  • gruby pędzel 
  • farby akrylowe
  • lakier do spękań ( ja mam dwufazowy)
  • klej wodny 
  • serwetki do decoupage
Na samym początku malujemy przedmiot na kolor, który będzie naszym podkładem i będzie widoczny spod spękań. Po wyschnięciu tej warstwy ( u mnie był to fiolet ) nakładamy lakier do spękań ( wielkość i kierunek spękań zależy od kierunku nakładania lakieru oraz nałożonej ilości lakieru) i tu znów należy odczekać aż do wyschnięcia. 

jak zrobić toaletkę decoupage

Kolejna warstwa to warstwa farby akrylowej (w moim przypadku koloru białego) i znów należy odczekać aż wyschnie. No i w końcu można zająć się właściwym ozdabianiem serwetkami decoupage lub specjalnym papierem ryżowym .. mówiąc krótko do wyboru do koloru kto co lubi. Z serwetki nakładamy zazwyczaj jedną warstwę ( często są 2 lub 3 ) no chyba że wzór jest bardzo delikatny i może nie być go widać po przyklejeniu można wtedy nakleić 2 warstwy. Do naklejania stosujemy klej wodny. 

jak zrobić toaletkę decoupage


 Ja po naklejeniu odczekuję jak klej wyschnie i nakładam jeszcze jedną cienką warstwę kleju na całe pudełko aby powierzchnia była lśniąca :) .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz