środa, 1 maja 2013

CIASTECZKA Z CIASTA FRANCUSKIEGO Z KREMEM CYTRYNOWYM

Może trochę na łatwiznę bo sprawy ogródkowe zajęły więcej czasu  ale za to bardzo smaczne :)


Składniki: 
- ciasto francuskie gotowe :P

Krem :   Lemon Curd
Składniki : 
  • 2 średniej wielkości cytryny
  • 150 gram miałkiego cukru / ja dałam zwykły
  • 4 nieduże jajka
  • 100 g masła
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej (opcjonalnie )
Ja wykonałam połowę przepisu .. nie potrzebowałam takiej ilości kremu :D

Cytryny sparzyć  zetrzeć skórkę z jeden cytryny i wymieszać z cukrem. W osobnej misce połączyć całe jaja z sokiem z cytryny , ja dałam tylko 1,5 cytryny bo miałam 2 duże :) następnie wsypać do nich wymieszany cukier.
Na parze ubijać masę jajeczną z cukrem następnie dodać margarynę i ubijać aż do zgęstnienia. Według mnie masa wyszła by za mało gęsta ( naprawdę miałam duże cytryny) więc dodałam jeszcze łyżeczkę mąki ziemniaczanej i wyszło idealnie :).


Ciasto pokroić w kwadraciki i na wierzchu położyć odrobinę kremu ( idealnie się zapieka) piec do zrumienienia ( 5- 10 min ) .. ja po upieczeniu dodałam na wierzch jeszcze świeżego lemon curdu ale nie trzeba tego robić .






i viola... :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz